Christine Comyn (1957) toonde op zeer jonge leeftijd al een natuurlijke aanleg voor tekenen en schilderen. Ze verfijnde haar artistieke talenten door functionele grafiek te studeren. Al kort na haar studie werd duidelijk dat zij een uiterst begaafde aquarellist was, zodat zij deze delicate discipline in de schilderkunst als professionele artiest zou gaan beoefenen. Haar figuratieve aquarellen van gracieuze jonge dames zijn van uitzonderlijk hoog niveau. Typische voor Christine Comyn is ook het grote papierformaat dat zij hanteert. Aquarellen van 100 x 150 cm zijn geen uitzondering voor haar.
Vanaf 1989 experimenteert Christine Comyn reeds met abstracte achtergronden en in 1991 gaf zij zelfs haar figuratieve werk een tijd op. Met deze abstracte aquarellen op papier verwierf Christine Comyn in korte tijd internationale belangstelling. Zij weigerde echter een volledig vrije vorm van abstractie toe te passen, maar koos voor experimenten met kleur, vorm en ritme, zonder de behoefte aan structuur en compositie te verwaarlozen. Het resultaat was opnieuw verbazingwekkend: explosieve kleurcomposities met een uniek abstracte spanning tussen logica en emotie.
Uiteindelijk heeft Christine Comyn haar oude liefde voor figuratie opnieuw in haar werk opgenomen, door de twee op sublieme wijze met elkaar te combineren. Haar teruggevonden interesse in figuratie heeft haar in 1992 gebracht tot de creatie van schilderijen met het thema “de mens”.
Christine Comyn is een van de weinige vrouwelijke kunstenaars in België met internationale allure en een naam op het gebied van aquarel een uitstraling door artistieke verfijndheid.